۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۰

رئیس دفتر شورای نگهبان در کرمانشاه:

۵۰۰۰ عوامل نظارتی در شعب اخذ رای کرمانشاه بکارگیری شدند

۵۰۰۰ عوامل نظارتی در شعب اخذ رای کرمانشاه بکارگیری شدند

کرمانشاه- رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: ۵۰۰۰ عوامل نظارتی در شعب اخذ رای کرمانشاه بکارگیری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن مفید ظهر جمعه در نشست ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: پس از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بر اساس قانون اساسی و تأکید مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از آغاز به کار ستاد انتخابات استان کرمانشاه هیأت اجرایی و نظارت تشکیل و اعضای ستاد انتخابات استان احکام خود را از استاندار کرمانشاه دریافت کردند و شعب اخذ رأی جانمایی شد تا شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام در مدت زمان کمتر از ۵۰ روز فراهم شود.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: پس از مشخص‌شدن عوامل اجرایی و نظارت سریعاً آموزش این افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفت زیرا به دلیل نبود قانون جامع انتخابات، انتخابات ریاست‌جمهوری و مجلس شورای اسلامی با یکدیگر متفاوت است.

حجت‌الاسلام مفید بیان کرد: بر اساس نظام مردم سالاری‌دینی شرکت در انتخابات وظیفه قانونی و شرعی هر فرد محسوب می‌شود و افراد می‌توانند با شرکت در انتخابات نسبت به نحوه مدیریت کشور اظهارنظر کنند و شرکت در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تأکید بسیاری دارند و مردم باید علاوه بر حضور در انتخابات متناسب با شرایط کشور و برنامه‌های داوطلبان نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور اقدام کنند و رهبر معظم انقلاب انتخابات را لیلة‌القدر کشور می‌دانند.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه تصریح کرد: پنج هزار نفر عامل نظارتی وظیفه نظارت و بازرسی از فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری را در استان کرمانشاه عهده‌دار هستند زیرا سلامت انتخابات و صیانت از رأی مردم در اولویت نخست قرار دارد.

حجت‌الاسلام مفید خاطرنشان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ریاست‌جمهوری پس از برگزاری دوره‌های آموزشی، سه رزمایش برای سنجش آمادگی عوامل نظارتی و اجرایی برگزار شد.

وی عنوان کرد: تاکنون روند انتخابات بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام گرفته و انتظار می‌رود طی ساعات آینده میزان مشارکت مردم افزایش پیدا کند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه عنوان کرد: شورای نگهبان وظیفه نظارت بر اجرای درست انتخابات را عهده‌دار است و مردم می‌تواند مدارد خود را به سامانه مردم ناظر گزارش کنند.

کد خبر 6150888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha